Piagam Pelanggan


PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN
JABATAN PERKHIDMATAN VETERINAR NEGERI PERAK
SEHINGGA MEI 2017

Bil.

Piagam Pelanggan

Pencapaian

Peratus
Pencapaian

1.

Komitmen kami adalah memberi layanan mesra, berkualiti dan adil.

Seramai 2680 orang pelanggan 'Walk-in' dan 3510 orang pelanggan telah dilayan melalui telefon.

100%

2.

Permohonan bagi satu (1) pengeluaran permit import / eksport siap diproses dalam tempoh 10 minit jika sekiranya maklumat / dokumen yang diterima lengkap.

Sebanyak 14020 AP dikeluarkan dan masa proses bagi setiap permit kurang daripada 10 minit

100%

3.

Memberi perkhidmatan pencegahan, pengawalan, dan pembasmian penyakit berjangkit veterinar dan zoonotik dan memastikan hasil ternakan adalah suci, bersih dan selamat untuk dimakan.

Pemantauan dilakukan setiap hari mengikut jadual yang telah ditetapkan.

100%

4.

Memberi khidmat perundingan, latihan, dan bimbingan kepada pengusaha ternakan.

Sebanyak 10 Kursus Rakyat telah diadakan dengan kehadiran seramai 450 peserta.

100%

5.

Memastikan setiap rawatan haiwan kesayangan dilaksanakan secara profesional.

Sebanyak 780 Kes pembedahan dijalankan dengan setiap kes mengambil masa 35 - 40 minit.

100%

6.

Penyediaan baucer bayaran akan dilaksanakan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh inbois diterima.

4500 Baucer bayaran telah diproses dan semua baucer diproses dalam tempoh kurang 7 hari bekerja.

100%

7.

Memastikan setiap piagam unit dan daerah dilaksanakan sepenuhnya.

100% piagam pelanggan unit dan daerah dilaksanakan sepenuhnya.

100%

8.

Menjawab aduan-aduan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.

200 aduan telah diterima dan diselesaikan dalam tempoh 7 hari.

100%